פעילות גיבוש לחיילים

פעילות גיבוש לחיילים

מדוע פעילות גיבוש לחיילים חשובה?

בכל מסגרת שגרתית ושוחקת, יש ציפייה ליום כיף, או לאירוע מיוחד שיוציא אותנו מהשגרה, ירענן ויוסיף תבלין לחיים. הדברים נכונים על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במסגרת צבאית קשוחה והדוקה. שגרתו של החייל בשירות צבאי נחשבת לעמוסה, עם מעט שעות שינה והם לא מעט עבודה קשה. כל זאת נכון פי כמה בעת שירות מבצעי או קרבי. חיילים בשירות חובה בבסיסים סגורים נמצאים רחוק מהבית וישנים לעיתים שבועות בשטח או בבסיס ללא חופשה בבית. לכן חשוב מאד לדאוג במסגרת הצבאית לרענן את החיילים ולאפשר להם מדי תקופה פעילות חווייתית על מנת לנוח קצת ולמלא את המצברים מחדש. פעילות לחיילים מפחיתה את הדיסטנס בין חיילים ומפקדים, יוצרת חברויות עמוקות יותר ובכך מסייעת לגיבוש שכל כך חשוב במסגרת עצמה.

 

כיצד לבחור פעילות גיבוש מתאימה לחיילים וחיילות

בצבא כמו בכל ארגון אזרחי גדול, מבינים שהמשאב האנושי הוא המשאב החשוב והעיקרי, ויש לעשות את המקסימום האפשרי על מנת לדאוג בטובתו ולטפח אותו. חיילי חובה הם בראש ובראשנה נערים ונערות שהתגייסו לפי חוק גיוס חובה על מנת לתרום מעצמם לטובת מדינת ישראל. פעילות גיבוש לחיילים וחיילות יכולה להיות יום של כיף עם הפעלות מקצועיות מכוונות מטרה ויכולה להיות טיול או סיור עם ערך מוסף. פעילות יכולה להיות קצרה ונקודתית, לעיתים אף בתוך הבסיס, ויכולה להיות במשך מספר ימים, ולכלול טיולים, סיורים מקצועיים וכמובן נופש ומנוחה.

 

סוגי הפעילויות המתאימות לחיילים, לצוותים, לקצינים ומפקדים הם מגוונים. הפעילות תלויה במספר החיילים, בזמן המוקצב לפעילות, במקום – האם זה בתוך הבסיס או בשמורת טבע, במכנה המשותף לקבוצה –  גיל, מין, תפקיד בצבא, בתקציב הנתון וכדומה. לפעילות בחוץ יש יתרונות של יצירת שגרה ותפאורה שונים בתכלית, חיבור לטבע ועוד, לכן פעילות שכוללת יציאה מהבסיס היא עוצמתית וחווייתית יותר.

 

חברות רבות יידעו לתת מענה לפעילויות גיבוש מקצועיות וייעודיות לחיילים. חברת פלונטר מתמחה בהפעלת משחקי חשיבה ומשחקי קופסה מאתגרים, היוצרים חיבור מיוחד וחזק בין המשתתפים. לתיאום סדנה או פעילות גיבוש חווייתית ומאתגרת לחיילים. אנו מזמינים אתכם להיכנס אל אתר החברה ולהתרשם ממגוון האפשרויות המוצעות. לחצו כאן לכניסה אל האתר או צרו קשר בטלפון – 072-3935370

שתפו...

רשמו תגובה...

סדנה לקידום ההתנהלות במרחב התחרותי

האם אצלך בארגון פועלים במרחב תחרותי? מול מי מתחרים? האם התחרות הינה גם בין בעלי תפקידים בתוך הארגון? מה עושה לך התחרות הזו? תחרות עשויה להיות פורמאלית עם קבוצות מוגדרות וחוקי משחק ברורים וכן יכולה להיות במרחב הבין אישי, באופן לא פורמלי, ללא חוקים ופרסים…בין חברות עסקיות קיימת לרוב תחרות ויש ארגונים שחיים אותה בעצימות גבוהה ומדגישים את הנושא ואת אווירת התחרות בקרב העובדים לעומת ארגונים בהם יש מיקוד פנימי למטרות הארגון ופחות משקל לשדה התחרותי מול הגורמים בחוץ. נהוג לחשוב שהתחרות מקדמת מוטיבציה ומניעה עובדים אך לעיתים העומס ואווירת התחרות בתוך הארגון יוצרים בדיוק את ההיפך, הם גורמים לשחיקה ועומס רגשי, לפעמים משפיעה התחרות לרעה על הקשר בין האנשים בצוות ולאנשים מסויימים היא בכלל לא מתאימה ולא מקדמת אותם לשיפור בהישגים, להיפך, משתקת אותם, מלחיצה ופוגעת בתפקוד.

אנו בפלונטר אוהבים תחרויות, נומר את האמת… אנו מתמחים בהפעלות סדנאות של משחקים ומשחק במקרים רבים מתנהל במרחב תחרותי. אבל לתחרות במשחק יש מרחב ברור – מי נגד מי, חוקי משחק מוגדרים, התחלה אמצע וסוף, איך מנצחים ואיך מפסידים ובעיקר אנו יודעים מראש שזה רק משחק. במרחב העסקי הדברים מתנהלים קצת אחרת ו”המשחק” הופך להיות יותר קשוח. אנו נברר עם המשתתפים מה קורה אצלם בארגון מבחינה זו. איך הם חשים את התחרות. נשחק המון, משחקים תחרותיים כמובן…

נעבד את הכל ויחד עם המשתתפים נעלה את התחרות לפסים מקדמים אפקטיביים.

  1. פלונטר שטח – קצת על הקסם שבשטח פתוח… מפגש עם עמיתים לעבודה בסביבה שונה והיציאה מהמשרד לטבע – שמש, רוח, צבעים, מרחבים וניתוק מהמרחב המוכר, זה כשלעצמו, יוצר התרגשות וציפייה ומאפשר לאנשים להתאוורר פיזית ונפשית.
    אנו מוסיפים לכך פעילות איכותית עם משחקים קבוצתיים מאתגרים ומנחים מעולים. השילוב בין המרכיבים מאפשר לאנשים מפגש נעים ושובר שגרה עם חבריהם לעבודה ויחד עם זאת לגעת בתכנים הקשורים לעבודתם כצוות.
  2. פלונטר בחדר – פעילות שלווה אשר מורכבת גם ממשחק קבוצתי וגם ממשחקים אסטרטגיים מעולים לשניים. מתאים לאירוע חברה, חוג בית, אירועים פרטיים.

חיזוק שיתופי הפעולה בין דרגים שונים ובעלי תפקידים

המפתח להצלחה במרוץ שליחים הוא בהעברה מדויקת של המקל ובתיאום מרבי בין המשתתפים וניתן לתת לכך עוד המון דוגמאות מעולם הספורט. גם בארגון עצמו יש שחקנים שונים על המגרש ועל מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר אנו צריכים להשביח את עבודת הצוות, לחזק את הקשר בין האנשים, שיכירו, שיתחברו, שיגלו רגישות ואכפתיות אחד לשני ובעיקר שילמדו לעבוד כקבוצה מנצחת. איכשהו, מבלי שיתכוונו לכך במקום העבודה / בצוות, לעיתים קורה בדיוק ההיפך, אנשים מנסים להכשיל זה את זה מתוך רגשות שליליים (כעס, קנאה, חשדנות ועוד…) ובמקום שכולם יתנו כתף ויפגינו סולידריות, נוצרים להם מוקדי כוח שונים שפועלים בכיוונים מנוגדים ובהכרח מכשילים את הארגון בדרך להשגת היעדים.

אנו בפלונטר מציעים תכנית אשר תכליתה לקדם בראש ובראשונה את שיתופי הפעולה בין אנשי הצוות קודם כל בחיזוק הקשר הבין אישי, בהכרת האחר מחוץ לשגרת העבודה והשיח המקצועי. בהמשך ניגע גם בתפקידים וממשקים בין בעלי תפקידים, בעבודה קבוצתית וחתירה להצלחה במשימות משותפות עם יעדים ברורים ומטרות מוגדרות. דרכי הפעולה הן משחקים קבוצתיים ותהליך עיבוד המשליך לחיי היום יום של הארגון. הכרות עם מאפייני העבודה של הצוות, זיהוי החוקות והגורמים המעכבים. הטמעת תקשורת מקדמת בין האנשים וחיבור ליעדים מוגדרים ברי השגה.

פיתוח מיזמים חדשים והטמעת תכניות ושינויים בתוך הארגון

ידוע כי לצד שאר האתגרים הניהוליים השונים, ארגון חפץ חיים חייב להשקיע כל העת בפיתוח מיזמים ותוכניות חדשות וכן להניע ולהטמיע בצורה מיטבית שינויים כאלו ואחרים אשר הארגון נדרש להם מעת לעת. כאשר ניגשים לקידום מיזם חדש בארגון חשוב להניע את אותו מיזם במסלול הארוך והבטוח בו אנו מציגים את המיזם בין חברי הצוות ובעלי התפקידים השונים. כאשר אנו משתפים את שאר אנשי הצוות אנו מרוויחים כמה דברים מרכזיים:

  • נותנים לאנשים הזדמנות להגיב ולתרום לחיזוק הרעיון וביסוסו, איש איש מנקודת המבט שלו, ניסיונו והידע המקצועי שהוא מחזיק בו.
  • אנו מקבלים תמונה רחבה וברורה יותר לגבי הרעיון המוצע מכמה נקודות מבט ולא רק מזה ש”מאוהב ברעיון של עצמו…”
  • מעצם הפעולה של שיתוף הצוות והתייעצות, מהנכונות להקשיב לרעיונות השונים אנו זוכים להתגייסות של אנשי הצוות, מחברים אותם ונותנים להם תחושה חיובית שהם שותפים לתהליך ולא נכפה עליהם מהלך של שינוי.

לאור האמור ועל מנת לקדם מיזמים חדשניים ושינויים בארגון אנו מציעים תכנית אשר מבוססת על סדנת לגו. סדנת לגו – L.S.P Lego Serious Play הינה מתודה מבית היוצר של חברת לגו. אנו בצוות פלונטר, עברנו הכשרה והסמכה להנחיית סדנאות אלו בארץ. התכלית של המתודה הינה קידום מיזמים חדשים בארגונים באמצעות בניית מודלים מלגו. בפרקטיקה כל אחד מהמשתתפים בונה מודל מלגו אשר קשור לאותו נושא שמאתגר את החברה ובהמשך המשתתפים מציגים את המודלים, מסבירים את עצמם, את נקודת המבט שלהם והתובנות שלהם לגבי אותו רעיון / מיזם שעומד על הפרק. זה מאפשר להנהלה לקבל זווית רחבה יותר והבנה מעמיקה יותר של הסיכונים וההזדמנויות בתחילת הדרך מחד ומאידך גיסא מאפשר לכל פרט בצוות להרגיש שותף לתהליך ולבוא לידי ביטוי. בליבת התהליך בונים מודל קבוצתי משותף, אשר מורכב על בסיס המודלים האישיים. בשלב זה המשתתפים צריכים לבנות תוך כמה אילוצים והסכמות שיגיעו אליהם כחלק מתהליך העבודה הקבוצתית.

עידוד חשיבה יצירתית בארגון

כל ארגון מורכב מאוסף של אנשים בעלי תכונות וכישורים שונים, כל אחד מהווה משאב, של ידע ומקצוענות בתחומים שונים וכאשר ניגשים לאתגר או מיזם חדש בארגון, חשוב שנשים לנגד עיננו את הכוח הטמון באותו סל משאבים. על מנת למקד ולכוון את כל היכולות, הכישורים והידע המקצועי שנמצא בין העובדים יש צורך בנקיטת עמדה ברורה. בהעברת מסר שאנו פתוחים ומעוניינים להקשיב, ללמוד ולהתפתח כקבוצה שעובדת יחד.

אנו מציעים תכנית שמאפשרת לארגון התבוננות על התנהלותו תוך למידה של הנראטיב והאופן שבו ניגשים באותו ארגון לקידום מיזמים חדשים. אנו מקדמים את עבודת הצוות דרך תרגילים שונים אשר מבוססים על משחקים קבוצתיים אסטרטגיים, עיבוד והטמעת גישה ניהולית אשר מקדמת  ומעודדת אנשים לבוא לידי ביטוי ולהציע רעיונות שונים לפיתוח והתייעלות.